Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Visst måste det varit DU?

Av Jeanette - 4 december 2010 12:11

Visst måste det varit DU?

DU min älskade vän som varit vid min sida under denna svåra tid!

Inte kan det väll bara vara ett sammanträffande allt som hänt?

Nej, det vill jag inte tro! Visst måste det varit DU?


Igår var vi och hämta din aska! Men jag är övertygad att det inte är Du...

Bara rester av en lånad kropp.

Det måste vara DU, som vart här och fortsatt att sprida din

kärlet, tröst och värme! Visst måste det varit DU?


Dagen efter du hade fått lämna mig, så kliver ut på trappan i minusgrader...

Jag ser en tinad fläck stor som DU...Visst måste det varit DU?


När jag satt otröstlig i och trodde bröstet skulle sprängas i bitar!

Kunde inte gråta. Kunde inte skratta. Kunde inte va hemma. Kunde inte va borta. Kunde inte va ensam. Kunde inte ha sällskap!

En Gul fågel kom och satte sig på bläcket och kickade in och knacka på fönstret!

Visst måste det varit DU?


Mobilens blueth sattes på och framsidan ändrades från klocka till en bild på dig! Har aldrig hänt förr eller efter...Visst måste det varit DU?


Mitt ensamma, tomma, kalla hem som aldrig haft en max temp på mer än 21 grader!

Efter din bortgång steg Temperaturen upp till 24,8 grader.

Kom det folk då trappades graderna sakta men säkert ner, gick jag hemifrån så gick dom också ner,

för att sedan öka när jag förtvivlad och ensam satt och grät över dig!

Visst måste det vart DU?


Dagen då jag hämtade hem Fernando försvann bilden på dig som skärmsläckare och från den dagen har jag haft mina 20 "normala" grader tillbaks här inne!

Visst måste det vart DU?


Först vart jag så ledsen att du var borta...

För visst var det väll DU?

Men sen förstod jag att du fått Frid att gå vidare och att det var ett OKEJ från dig när jag nu ser dig Glad, Fridfulla, och Lugn på min näthinna.

Jag VET nu, att det är precis så bra DU har det!

Vill ändå tro, att den dag jag behöver dig, kommer du igen för att stötta mig.

TUSENTACK MIN ÄLSKADE VÄN...MIN VALTER...

För visst måste det ha varit DU??? 



     

   Då.....................och NU!  


// Jeanette

 
 
bibbi

bibbi

4 december 2010 14:02

man gråter när man läser detta *snyft* . det måste ha varit han. han var med dig när du hade det tufft. han ville vara med å trösta dig och ge dig värme. när fernando kom in i dit liv märkte han att du klarar dig nu och han var redo att gå vidare. han kommer alltid finnas hos dig. i ditt hjärta och dina tankar. han finns där uppe å tittar ned på dig hur du har det. han är säkert glad att du är gladare nu. han kommer säkert ge dig andra meddelanden om att han finns där uppe å har det bra. Nu är våra älskade

http://www.nogg.se/lillaozzy

 
Lisa & Gossarna

Lisa & Gossarna

7 december 2010 00:03

Helt underbart skrivet och det berör verkligen.
Såklart var det han!

Tröstekramar

http://www.mountainvalley-dogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards